העיר הלבנה, הדור הבא: באוהאוס חדשים בת"א

שישה גני ילדים בתל-אביב

מדובר בדגם אחד, לפיו נבנים ממש בימים אלה 6 גני ילדים ברחבי תל-אביב שתוכננו על ידי משרד רונה כהן אדריכלים. האדריכלים ביקשו לבנות דגם שיענה על הדרישות הפרוגרמטיות הנוקשות של משרד החינוך והעירייה, אך גם היה להם חשוב שהדגם יהיה שמח, יישקף את תוכנו כגן ילדים ושיהיה בעל אמירה אדריכלית שמשייכת אותו לתל-אביב.
שיוך הדגם לעיר תל-אביב נוצר על ידי התאמה שלו לסגנון הבאוהאוס. תפיסת הבניין היא פיסולית מאוד, כיאה לאפשרות הפיסולית שיצר אז הבטון המזוין. כמו כן, האדריכלים יצרו גרם מדרגות מעוגל וחיצוני לבניין, גם הוא ממאפייני הסגנון.
את הבנייה הלבנה האופיינית לסגנון הבאוהאוס, הם גררו לכיוון של צבעוניות שמחה. תפיסת הצבעוניות עליה נשענו האדריכלים היא של תנועת ה'דה סטיל', שהשפיעה רבות על בית הספר "באוהאוס". תנועה זו שאפה להרמוניה ולסדר, לזוויות ישרות, לשימוש בצורות טהורות ובצבעי ייסוד (אדום, כחול, צהוב, לבן ושחור).
האדריכל ריטבלד, חבר הקבוצה, נתן בזמנו פרשנות תלת-ממדית לאידיאל התנועה. הוא הדגיש את הקו ואת המישור כעצמאיים במרחב, ולא את הנפחיות כולה. הדגשה זו, של הקו והמישור העצמאיים, בולטת גם כאן בתכנון דגם גן הילדים.