התחדשות עירונית במרכז תל אביב: טרנד המבנים ההיסטוריים מתדלק את השוק

רובעים 3 ו-5 ממצבים עצמם מחד כמוקדים השוקקים של תל אביב, ומאידך, ממחישים עד כמה מאתגרת פעילות ההתחדשות העירונית בתל אביב. אחד הפרויקטים המשקפים את העניין הלכה למעשה, הוא זה שמובילה חברת מרכז העיר נדל"ן במפגש הרחובות שינקין 52 ומלצ'ט 28, המשלב בין התחדשות עירונית לשימור. הבניין השוכן ברובע "לב העיר" (ונכלל בגבולות הגזרה של רובע 5), הוא אחד מ-2,500 בניינים לשימור בתל אביב – ומהווה נכס בעל ערך היסטורי ואדריכלי.

"הבניין הוקם בראשית שנות ה-30, בתכנון האדריכל יהודה סטמפלר. בעליו הראשונים היו בני הזוג אברהם וגילדה שנבל", מספרת חביבה אבן, מתכננת השימור בפרויקט, על שורשיו ההיסטוריים. "הבניין נבנה בסגנון הבינלאומי שנתן את הטון בתל אביב של אותה התקופה, אך הוא כולל סממנים גם של הסגנון האקלקטי ששלט בנוף הבנייה בעיר מוקדם יותר. אחד מסימני ההיכר של אדריכל הבניין הוא גגונים בנויים מעל החלונות. בתחילה שימש הבניין למגורים בלבד, ובהמשך כלל גם יחידות מסחר, בהן חנות למכירת שוקולד, ואף קיוסק שהוסף לבניין בחזית לרחוב שינקין. עם השנים התחלפו בבניין הבעלים והחנויות".

חברת מרכז העיר נדל"ן מחדשת את הבניין במסלול תמ"א 38/1. אל 5 דירות קיימות ו-3 יחידות מסחר, התווספו 8 דירות חדשות (ובהן 2 פנטהאוזים יוקרתיים), כשעל תכנון הפרויקט הופקד משרד רונה כהן אדריכלים.